Spelweek Angelslo 2018

Geplaatst op 23 september 2018 in de categorie , , ,

Spelweek Angelslo 2018!
Door Marian Hendriks.

Met de organisatie van leden van de wijkvereniging Angelslo, Michel en Renate van de zwerfkei, Gina Niks en maar liefst 30 vrijwilligers die allemaal hun steentje hebben bijgedragen, sommigen 3 dagen en andere 1 of 2 kijken we terug op een fantastische spelweek met het thema cowboys en indianen met de deelname van maar liefst 65 kinderen!

27 augustus

De kinderen werden verdeeld in 5 groepen en gingen ieder een cowboyhoed of indianentooi maken, er werd een dansje ingestudeerd, er werd een totempaal en Tipitent gemaakt en natuurlijk kan een cowboy niet zonder pistool en een indiaan niet zonder pijl en boog.
Deze werden ook gemaakt door de kinderen, zo hadden we leuke combinaties van een indiaan met een pistool en een cowboy met pijl en boog.

Ponyrijden kon niet ontbreken en om het feest compleet te maken een fotoshoot in het thema waarvan de kinderen een leuk presentje kregen aangereikt op het einde van de spelweek.

28 augustus

De tweede dag bestond uit allerlei teamspelletjes, waar vooraf een vlag werd gemaakt die het team in overleg vooraf bij een spelletje konden inzetten voor dubbelepunten.

Met helmen met water estafettelopen en een emmer zover mogelijk vullen aan de overkant, goud zoeken in een modderbad en de stormbaan waren bij vele favoriet.
Hier werd ook tijdens de pauzes goed gebruik van gemaakt, uiteraard onder toezicht.

Elke dag werd een lekkere lunch verzorgd, met drinken een gezond stukje fruit en wat lekkers.

29 augustus
Op de derde en laatste dag van de spelweek, gingen we op pad. Het bos in met een routebeschrijving wat niet voor iedereen even makkelijk was, en het avontuur iets langer duurde dan gepland. Eenmaal in het bos konden de hoeden, lintjes, hoefijzers, wigwam gevolgd worden om zo het juiste pad te bewandelen.
Tussendoor waren er spelletjes en opdrachten.

Bij de pauzeplek even lekker wat drinken, konden de kinderen zich laten schminken, snorretjes plakken, met waterpistooltjes spelen om daarna met frisse moed verder te wandelen en vragen te beantwoorden die op het meegegeven formulier stonden.

Een aantal groepen werd op luxe wijze in een grote huifkar met prachtige paarden teruggebracht naar de Bargermarke.

Eenmaal terug bij de Bargermarke kon ieder zijn tijd invullen met wat ze leuk vonden om te doen, een groep was aan het knutselen en anderen gewoon lekker aan het spelen, terwijl alles werd klaar gezet voor  het laatste deel van deze dag, waar prachtige prijzen mee waren te winnen.
Spijkerbroek hangen, hoeden vangen en  op de rodeostier rijden waarbij de ouders enthousiast meededen.
Helaas begon het te regenen en gingen we het programma vlug afmaken om vervolgens naar binnen te gaan waar de prijsuitreiking werd gedaan door onze burgemeester.

Alle prijzen werden enthousiast en blij in ontvangst genomen en zal na deze spelweek nog van genoten worden door alle prijswinnaars.

Van dagjes uit tot heerlijk ijs eten! Afsluitend mocht iedereen lekker eten, een lopend buffet waarbij met diverse soorten dieetwensen rekening is gehouden zoals vegetarisch en ritueel geslacht.

Moe maar ontzettend voldaan een einde aan de spelweek met prachtige herinneringen en

Wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar!